7.-9. klasse

I 7.-9. klasse vil eleverne opleve, at vi stiller større krav til, at de kan samarbejde og tage ansvar.

I 7. klasse får eleverne nye fag: geografi, biologi, fysik/kemi og valgfag. Fra 8. klasse får de også samfundsfag. Lærerne støtter eleverne i at blive mere selvstændige i løbet af udskolingsårene, hvor eleverne bl.a. skal forholde sig til valg af ungdomsuddannelse. Derfor vil undervisningen i højere grad bære præg af, at eleverne skal træffe selvstændige valg, samarbejde og fremlægge for hinanden.

Vi samarbejder med UU-vejleder og ungdomsuddannelserne for at støtte eleverne i at træffe det rigtige valg om ungdomsuddannelse.

Som forældre kan du støtte ved fortsat at tale med dit barn om skolen. Teenagere har også brug for den daglige samtale om stort og småt i forhold til skolen. En forælder, der viser interesse og lever sig ind i barnets situation, er en solid støtte i disse år.