Begivenheder og ferie

På Sødalskolen er stærke traditioner grundlæggende for det fællesskab, som er en del af vores værdigrundlag.

Vi skaber sammenhængskraft ved at hele skolen samles om for eksempel:

• Første skoledag
    • Efter skolernes motionsløb op til efterårsferien
    • Skolefest
    • Luciaoptog
    • Sidste dag før juleferien
    • Forårsudstilling
    • Sidste Skoledag

For de mindste holder vi fastelavn og en juleklippedag, hvor forældre er velkomne. Vores SFO holder også OL hvert år.

Hver fredag samles 0.-5. klasse i skolens aula. Her taler vi om månedens tema, fejrer fødselsdage, og vi synger danske, tyske og engelske sange.

Ferie

Vores skole følger Aarhus Kommunes overordnede ferieplan. Der er fem ferier i løbet af året samt diverse helligdage. På Aarhus Kommunes hjemmeside finder du en oversigt for både dette skoleår og det næste.

Vi opfordrer til, at forældre holder ferie i skoleferierne, så eleverne kommer i skole hver dag, da det har stor betydning for både faglig og social udvikling og klassefællesskabet.