Mad på skolen

Der er mange ting, vi er stolte af på Sødalskolen; kantinen er så absolut en af dem.

I kantinen serverer vi, sund og varieret kost til eleverne på skolen. Vi har stort fokus på økologi, madspild og miljøet, hvilket har gjort at vi har sølvmærket i økologi.

Vi bruger årstidens grønsager, og bestræber os på at lave hjemmelavet mad fra bunden.

Vi har et køkken som er åbent, for at tage en snak med eleverne. Vores elever er meget interesseret i, hvilken mad de skal have og de kommer også med gode ideer til, hvad vi kan lave af mad til dem.

I vores kantine, sælges alt fra sandwich, friskbagt brød, snacks, smoothies, frugt mm. Kantinen har åbent i skolens frikvarterer fra kl. 9.45-10.15 og fra 11.45-12.30.

Menuplaner bliver sendt på Aula hver uge, så man kan følge med i hvad ens barn får at spise.

Det er muligt at forudbestille en snackpakke til om formiddagen, rugbrødssandwich, dagens ret og vand. Bestilling og betaling er via mobilepay (962878) til kantinen, senest kl. 7.30 på dagen, husk at skriv elevens navn og hvad de skal have og spise.

Kantinen tager ikke imod kontanter.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte vores kantineleder Helle Dalsgaard Jensen på telefon 4187 2773 eller på mail jhed@aarhus.dk.

Sidst opdateret: 17. november 2023